söndag 29 maj 2011

Snygga balkonger

Här har vi bilder på tre härliga balkonger att inspireras av. Tänk levande material (trä, växter), belysning (både levande ljus och utomhusbelysning) och textilier när du vill pimpa balkongen, då får du en mysig och trivsam uteplats. Trall, växter och blommor, ljuslyktor samt filtar och kuddar gör så otroligt mycket. Mer för en riktigt maxad uteplats bör du satsa på riktigt stora växter och en eller flera mattor. Och gärna hålla dig till någon accentfärg för att binda ihop allt till en snygg enhet. En klängväxt kan dölja en ful fasadvägg, olivträd ger härlig medelhavskänsla. Jag gillar platsbyggda bänkar på balkonger. Det är både fint och praktiskt eftersom du utnyttjar ytan på ett effektivt sätt. Och du slipper kånka ner den till källaren för vinterförvaring.

Vilken av balkongerna nedan gillar du bäst? Den första med Tolix-stolarna, den mysiga turkosa eller den med stekar-grillen? Foton från olika mäklarfirmor.

foton: Svenska Mäklarhuset

  

2 kommentarer:

  1. Den turkosa var mysigast. Bra inspiration. Nu ska jag försöka få min och sambons balkong lika coosy. :-)

    SvaraRadera
  2. Min sambo skulle älska att ha en sån grill på balkongen men jag tycker det är skitfult. Första balkongen var finast men det är nog utsikten som gör det också och inte bara inredningen.

    SvaraRadera