söndag 22 maj 2011

Mr Perswall i andra hallar

Det är fler som tycker att tapeten Stripes från Mr Perswall passar i hallen. Har ju varit inne på att tapetsera långsidan i vår entré med denna intensiva, randiga tapet (läs om det här), men inte fått något vidare gehör för detta av maken.

Har nu trillat över dessa bilder när jag surfat runt. Känner mig väldigt svenne-bananig när jag måste erkänna att jag tycker det är snyggast att ha den som fondvägg. Tapetseras den i hela rummet får jag lite klaustrofobiska känningar. Å andra sidan, varför ska man ha det så jäkla vitt överallt?! Om det är någonstans i hemmet där man kan tillåta sig att skapa en klaustrofobisk-crazy-känsla är det väl just i hallen (eller i barnrummen, heh, stackars ungar). Tycker det skulle vara härligt att ge sina besökare en färgchock när dom kliver in genom ytterdörren. "Här bor jag. Och jag är tamejfan ingen inredningsfegis", liksom.

foto: alvhemmakleri.se


foto: alvhemmakleri.se

foto: mrperswall.se

foto: svenssons.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar