torsdag 5 maj 2011

Shape up club kostdagbok

Nu ska det fasen hända nåt. Jag har inte gått ner många kilo sedan minstingen kom till världen – och han fyller snart 1 år! Hua, nu känner jag att jag måste ner mina sista 10 pannor innan jag börjar jobba i augusti. Men eftersom jag lärt känna mig själv rätt bra vid det här laget så vet jag att jag behöver en motivationshöjare. Och jag behöver avrapportera. Efter att ha kollat lite på sajter som Matdagboken och GI Viktkoll bestämde jag mig för att köra en gratisvariant – Shape up club. Denna kostdagbok finns både som webbsajt och som App för iPhone. Och hittills har det visat sig vara helt suveränt! Dagboksdelen där man skriver in vad och hur mycket man ätit varje dag är förvånansvärt smidig och överskådlig. Jag är inte supernoga med att bokföra varje gram jag äter – man kan inte väga allt – men det funkar nog bra ändå. Själva grejen är att du börjar reflektera över vad, och i mitt fall hur mycket, du äter.

foto: enkrona.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar