söndag 8 januari 2012

Piratkalas-inspiration

Snart fyller min äldsta skrutt 5 år. Förutom att undra hur i helsike 5 år kunnat swischa förbi så här fort så funderar jag också över hur jag ska fixa det piratkalas han önskar sig. Den inspiration jag samlat på mig hittills har jag listat i det här inlägget.

En sån här häftig sak måste jag bara göra! Foto och idé från Småkrypsliv.
Wow. Jag vill också kunna göra en sån här!

Tårta
Piratskeppstårta – helgesen.se
Piratskeppstårta – smidig.blogspot.com
Döskalletårta – abbebabbebus.blogspot.com
Döskalletårta – kitschcake.blogg.se
Döskalletårta – nattta.blogspot.com

Aktiviteter
Aktiviteter + dukning – malinochronnie.blogspot.com
Aktiviteter + döskalletårta – beasbarnslikheter.blogspot.com

Dukning
Dukning – pysselbittan.blogg.se
Dukning + inbjudningar – www.rofa.se

Inbjudningar
Flaskpost – annewerner.blogg.se

Skattkartor
saamuuelsson.blogg.se
linnahlbom.com

rofa.se kan man köpa allt man kan tänkas behöva till sitt piratkalas. Man kan även skriva ut snygga inbjudningar gratis (som passar lite äldre barn). Här lär man sig också hur man viker snygga servetter och fixar flaskljus med rätta piratkänslan.

2 kommentarer: