fredag 6 januari 2012

Inflation i kakao-ögon och Warhol-typo-tavlor. Svennar – kom med nåt nytt tack!

Har för närvarande ett litet utbrott på allt avskalat svartvitt i alla hobbyinredares superstylade hem. Fy fasen vad trött jag är på det. Ser ju precis likadant ut överallt. Jag menar, Olle Eksells – visserligen både snygga och klassiska – kakaoillustration med ögonen som stirrar ut i var femte svensks kök är väl det mest opersonliga någonsin. Och Andy Warhol-affischerna – ghhaa! Det spelar ingen roll hur fina dom är – ser jag en till så kräks jag.

Det värsta är att mitt eget hus inte skiljer så himla mycket från alla andras. Och det är väl däri mitt sammanbrott egentligen bottnar. Att jag insett att vi, trots att vi är befriade från både Warhol-citat och Eksell-ögon, kanske inte har nåt statement-home, direkt. Men nu är det slut med det! Nu jäklar ska jag föra in personlighet i den här kåken. När man kliver in genom dörren ska det inte råda några tvivel om vad det är för smågalen liten familj som bor här. Det får bli 2012 års nyårslöfte. Amen.

Kakaoaffischen. Inom kort i var mans hem.
Bild lånad från Styleroom.

3 kommentarer:

  1. Kul att du bloggar igen! Nu bor vi i samma stad. :)

    SvaraRadera
  2. Svarar både här och i min blogg för säkerhets skull. :)

    Ja, vi trivs, vi har familj närmare nu och det är jätteskönt! Kul att bo i Stockholm också, jag gillar Stockholm!

    SvaraRadera
  3. Yep, bästa stället på jorden. ;)

    SvaraRadera