fredag 10 juni 2011

Nu ska här lääääsas

När jag var liten läste jag jämt. Eller snarare, jag hade läst vid varje givet tillfälle om inte min käre far tyckt att det var ett märkligt beteende av ett friskt (nåja) barn att ständigt sitta med näsan i en bok. Så jag blev uttvingad i verkligheten ibland också, "ut och lek", hette det.

Nu för tiden finns inte mycket tid över för bokmalande. Men jag saknar att få kliva in i en annan värld och verkligen uppslukas av en bra bok, det är så härligt. Och eftersom jag levt i total litteraturträda i 4 år nu har jag en del att ta igen. In på Adlibris och börja klicka hem böcker, alltså. Och jävlar i min låda, det blev galet många! 17 stycken. Över 1000 spänn. Och då hade jag ändå varit hyfsat restriktiv. Heh, det var bara till att sålla.

Följande pocket blev det till slut:
Främlingen av Albert Camus     En måste-ha i bokhyllan
En dåre fri av Beate Grimsrud    Verkar sååå bra!
Min kamp 1 av K O Knausgård    Är ju bara tvungen att läsa den.
Radhusdisco av Morgan Larsson    Bara för att jag är nyfiken.
En dag av David Nicholls    Har höga förväntningar på denna.

1 kommentar:

  1. Härligt! Av de där har jag bara läst Främlingen, men den var väldigt läsvärd. En sån man bör ha läst!

    SvaraRadera