söndag 5 juni 2011

Inspiration – uteplatser to die for

Mmm, jag älskar dessa uteplatser. Fick en riktig inspirationsboost när jag såg de här bilderna på House to home. Är nu helt klart inne på att spänna upp en segelduk eller liknande över en del av altanen. Och jag ska verkligen damma av mina planer på att tillverka ljuslyktor av gamla barnmatsburkar.

Ett bra knep för att få till den här mysiga känslan av att ha flyttat ut vardagsrummet på altanen är att inreda uteplatsen med ting som vanligtvis bara hittas inomhus. Exempel på detta är vägghyllor, lampor, mattor, klockor, speglar och prydnadsföremål. Jag skulle t.ex. väldigt gärna skruva upp ett par tavellister på balkongväggen. Och efter att ha sett dessa bilder är jag bra sugen på att hänga upp en fin spegel och en väggklocka där också. Tja, det är bara att ge sig ut bland alla loppisar och Second hand-butiker och fynda. :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar