fredag 24 juni 2011

Lchf verkar vara något för mig

Efter att ha kämpat och slitit med att "äta rätt" och motionera i två månader hade jag gått ner 3,5 kg. Men under vår minisemester under 5 dagar höll jag inte riktigt samma stenhårda koll på vad jag åt. Resultatet blev att jag gått upp 2,5 kg när jag väl hemma vägde mig igen. Snacka om deppigt. Så jag kände att jag lika gärna kunde testa att äta enligt LCHF, hade liksom inget att förlora på att prova i 2 veckor. (LCHF står för low carb high fat, dvs att man ska äta mycket fett och minimalt med kolhydrater.) Och nu, 4 dagar senare, har jag gått ner 1,5 kg! Jag slipper gå hungrig och sockersuget är som bortblåst. Det känns nästan för bra för att vara sant. Ska bli intressant att se om det fortsätter så här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar