tisdag 27 december 2011

Tegelväggar

Det är sanslöst snyggt med frilagt tegel, tycker jag. I synnerhet i kombination med en rustik industri-inspirerad inredning eller som kontrast till ett i övrigt vitt, ljust och luftigt rum.

Vi har en vitmålad tegelvägg i gillestugan som jag ska göra något bra av inom överskådlig framtid. Men först måste jag avsluta mina övriga 3 inredningsprojekt här hemma. Med andra ord: det är bara att kavla upp skjortärmarna och sätta fart.

Ooh så fint med rundad tegelvägg i köket! I synnerhet med det shackrutiga golvet och vågade röda köksluckorna. Modigt. Och snyggt!
foto: alltihemmet.se



Hur fes-mesig vore inte den här entrén utan den frilagda tegelväggen? Underbart fint ihop med vitt golv.

Här blandas många stilar. Och det funkar. Himla snyggt.
foto: homedesigndecorating.com









Byt ut matta och soffbord och jag kan flytta in direkt.
foto: homedesigndecorating.com
Äääälskar detta! Och kombinationen Tolix och tegelvägg kan liksom inte slå fel.
foto: capitalkitchen.com.au












Kreativt industri-chict.
foto: tinkeringtimes.typepad.com












Alvhem vet hur man ska stagea en lägenhet. Tolix-pall-stolarna finns inte där av en slump.
foto: Alvhemmakleri.se
Smeg, tegelvägg, vitt golv...mmm...
foto: ErikOlsson.se

1 kommentar:

  1. hahaha.. tolixpallarna är i vårt gamla kök och de var inte stageade:)

    SvaraRadera