söndag 3 juli 2011

Inspiration barnrum

Vräker in en massa blandade bilder som jag hittade i en gammal barnrumsinspirationsmapp jag hade på gamla datorn. Kommer tyvärr inte ihåg vart jag har hittat alla foton.

Att något så skönt ostajlat och avslappnat ändå kan vara så snyggt. Underbara mattan Strib från Ikea utgått sedan länge. Kommer aldrig förlåta mig själv för att jag inte köpte den. Eames Rocking chair skulle jag inte heller tacka nej till. Och sängen/borgen/huset måste ju bara vara en dröm att få leka i.
Kolla in! Kreativa Styleroom-medlemmen Shikorina tillverkade det här trädet av ett gammalt avloppsrör, masonit, färg och tapetprover. Jag är stum av beundran. Se mer av trädet och hennes barnrum här.

Måhända är detta mer ett tonårsrum än ett barnrum, men det är så snyggt att jag väljer att bortse från detta faktum.

Fantastiskt härlig fototapet. Passar perfekt in i ett barnrum. Gillar särskilt att den är könsneutral utan att vara tråkig nånstans. Funkar dessutom från bebis till tonåring.

Superfin stringkombo! Älskar allt på den här bilden. Allt. Mer av det snygga finns på bloggen Hus nr 5.

Tapeten Dino från Sandbergs som lillebror har fått i sitt rum. Den är helt sjukt snygg men verkar ha utgått ur sortimentet (?!). Man kanske skulle köpt på sig en extra rulle, trots allt...

Färg! Liknande väggdekor i form av fjärilar kommer från Ferm Living. Butterflies väggdekoration finns att köpa på bland annat Design online för 339 kr.

Charlotta Flinkenbergs tvillingars sovrum. Gillar de gula Brio-sängarna och söta tapeten Laundry från Byracka. Se mer av Charlottas hem här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar