söndag 20 mars 2011

Att pimpa ett barnkök

Eftersom storebror verkligen älskar att leka med sin lilla träspis tycker jag att det är på tiden att han får ett ordentligt barnkök att röja loss i. Efter att ha surfat runt har jag kommit fram till att det får bli en investering i Ikeas barnkök Duktig. Det är lagom stort till en 4-5-åring. Det är dessutom hållbart, inkluderar micro, diskho, plattor med ljus och (lågt) ljud samt förvaring. Jag älskar att det är solitt och av trä. Dessutom är det prisvärt (995:-). Enda problemet är att det ser så himla tråkigt ut, vitt och björk. Inget jag går igång på, direkt.

Men hur svårt kan det vara att hotta upp, egentligen? Innan montering tänkte jag måla alla björkdelar vita (eller svarta?). Bakom diskho och spishäll fäster jag en tillsågad plywoodskiva som jag först monterat mosaik på. Ett par spottar under microhyllan måste jag nästan ha också. Resultatet kan ju inte bli annat än enastående, eller hur!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar