måndag 17 januari 2011

Modern olja till vardagsrummet

Nu är det 3 år sedan vi köpte radhuset och 2,5 år sedan vi flyttade in. Trots det är det fortfarande väldigt kalt på våra väggar. Det finns olika anledningar till detta, men en bidragande orsak är att jag och mannen har svårt att enas om vad vi ska ha på väggarna. Vi har helt enkelt olika stilar. Men framför allt har vi hittills prioriterat att lägga våra surt förvärvade slantar på annat än konst. Nu ska det dock bli ändring på det. Jag vill ha en oljemålning i vårt vardagsrum. Platsen är utsedd och jag letar med ljus och lykta efter den perfekta tavlan.

Här nedanför ser ni mina starkaste kandidater.

Garden flowers verkar vara snygg. Men jag skulle vilja se den live innan jag klickar hem den. Det stora plusset är priset. 90x120 cm för 800 spänn. Billigare än att måla själv. Det kniviga är att jag vet att mannen kommer att rynka på näsan och tycka att den är "för feminin". Nåja, så länge han inte verkligen avskyr den, utan kanske bara är lite skeptisk, så borde han kunna övertygas med hjälp av det låga priset. Hehe.

 
Värmebölja från Wall44.com har så härliga färger. En rejäl energikick direkt in i vardagsrummet! 2499:- skulle den gå på i formatet 160x120 cm.

Dancing är dyrast. 3799:- i formatet 120x120 på Wall44.com

Garden flowers, capricorn-art.com  
oljemålning Värmebölja, wall44.com
modern art Dancing, wall44.com

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag stötte på din blogg via google. Köpte ni någon av tavlorna? Blev du nöjd med den live?

    Hälsningar
    Sarah

    SvaraRadera